Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Malin - 3 februari 2008 15:28

Och jag spydde aldrig vid kullen vid 4H-gården
Och jag grät mig till sömns efter alla dar- Säkert!


Jo, jag tänkte såhär. Hur många ord skrivs inte dagligen i bloggar i Sverige?

Med tanke på att var och varannan människa har en blogg. Jag tror att detta inlägg är mitt 245... I ett slumpmässigt valt inlägg i maj skrev jag drygt 300 ord. Det är i genomsnitt ungefär så mkt jag brukar skriva. Detta ger då (om man inte räknar med dessa ord i detta inlägg) 73200 ord totalt. Det är väldigt många. Hur många ord skrivs inte dagligen i bloggar?! Intressant att andra tycker att det är intressant att läsa alla dessa tusentals ord. Tänk om alla skulle byta ut varje inlägg som läses mot en tidningsartikel om något intressant och samhällsbildande. Tänk vilken bildad grupp av människor vi skulle stå med. Jag skulle i alla fall bli väldigt allmänbildad. Och då läser jag ändå tidningen varje morgon.


Okej, det där var fördomsfullt av mig att tro att människor som läser bloggar dagligen inte läser tidningen, men å andra sidan kan man ju läsa EN TILL artikel då fast från en annan tidning än den man vanligtvis läser.


Summan av kardemumman blev då, jaa vad blev den?


En annan intressant tanke jag hade, för jag har följt diverse bloggar. Bloggar vars författare jag inte personligen haft en relation till. Man bjuds in i någon annans liv ett tag, deltar på något sätt utan att den vet om det. Men sen kanske man tröttnar, eller växer ifrån varandra, och låter den personen klara sig själv och leva sitt liv någon annanstans. Men den personen vet inte om det, för jag är inte den som kommenterar i andras, men den har på något sätt gjort ett intryck och kanske tillfört mitt liv något, utan att veta om det.


Tänk på den du!


Ovido - Quiz & Flashcards