Alla inlägg under december 2007

Av Malin - 28 december 2007 11:27

Moneybrother


Ville bara bjuda på de snyggaste brudarna i stan! Enjoy!

Av Malin - 27 december 2007 14:24


I just wanna say "I´m sorry" things got out of hand
I only wanted you to like me that´s how I am

On my way home- The Perishers


Hur många gånger har jag inte suttit eller gått eller stått och lyssnat på Perishers och drömt mig bort...? Jag vågar nog inte ens gissa på en siffra, den är antagligen läskigt stor.


Men det var ju inte anledningen till att jag skulle skriva idag. Först vill jag bara skriva att jag hoppas att alla haft en bra, underbar jul. Det har jag, om du undrade. Att bara få vara hemma med familjen är underbart. Alla på samma ställe händer inte ofta. Men jag gillar när det väl sker.


Jo, jag har bestämt mig, jag ska försöka avveckla min ohälsosamma relation till fenomenet bloggar. För övrigt min ohälsosamma relation till datorn överhuvudtaget. Från och med idag får jag bara läsa de jag verkligen bryr mig om. Så är det! Har börjat tycka att det är jobbigt att veta för mycket om människor som man inte känner. Det var väl det... Lär spara mig en hel del tid, som jag med största sannolikhet kommer använda till något ännu mer ohälsosamt... Summan av lasterna är konstant. Jag ersätter ett begär med ett annat. Toppen... Vad, är fortfarande oklart som min syster skulle säga. "Det är oklart".


Nu ska jag fundera vad jag vill ha ut av året 2008 och sen ska jag fundera på inledningen till boken jag aldrig kommer skriva färdigt, bara för att kunna säga att jag minsann skriver på en bok....Hahaha! Hej!


Av Malin - 23 december 2007 14:40

Peter Jöback


Peter behövs, för att få den där härligt mjuka, smörigheten till julkänsla. ;)


Jo, såhär var det att jag tänkte bara säga,


 GOD JUL!


Nu ska jag baka det obligatoriska vörtbrödet, gå till gymmet och senare ta in och klä granen med min syster och kanske också fixa en sak hon och jag som verkligen behövs.


Ps, att träffa Hanna igår var ååh. Jag insåg plötsligt att jag saknat henne helt otroligt. Vi lääär ju hänga en hel del!

Men som sagt, ville bara säga God Jul och ta hand om varandra!

Av Malin - 20 december 2007 11:37

Notes about freedom- Act II


Var så god. Igår hade jag trevligt! Okej, det händer oftare än en dag att jag har trevligt men igår fick jag ha nästintill alla mina trevligaste vänner på samma ställe. Det är inte fy skam. Det vankades pepparkaksbak hemma här hos mig. In trillande Ida, senare Idas vän Hannah, Ida, och Anna. Det var riktigt stor variation av namn, men vad gör det? *ler*

 Fina pepparkakor blev det, dessutom två hus. Jag skulle ju ge er en bild på de men jag glömde helt av det. Kanske senare, hoho.

Sen tittade vi ju faktiskt på Bonde också, man blir nästan avundsjuk, så söta. Sen blev jag Ida och Ida kvar i soffan med Smala Sussie (därav rubriken...). Underbart rolig film säger jaag.


Idag då, jag ska jag vet inte. Har lite alternativ. Men nu har jag matchat min tokrosa toalettborste med min papperskorg, så nu har båda små söta barnänglar på sig. Skål på den!


Annars ska jag fixa hemliga saker nu. Eller om en stund. För jag ska äta och träna först. (Yes, jag har blivit grymt motiverad till att träna, har gjort det varannan dag i flera dagar;), så, skaffa ett jobb där du behöver kondition så är det fixat sen. haha)


Av Malin - 17 december 2007 22:00


och när jag känner så då tänker jag på dig
Hjärter dams sista sång-Lars Winnerbäck



Åh, alltid alltid Winnerbäck. Funkar alltid. Alla årstider känns det rätt, alla sinnesstämningar. Livslång förälskelse.

Vissa dagar är förvirringen total. Så till den grad att man börjar fundera på vem man är. Men å andra sidan, så utvecklas man och förändras förhoppningsvis. Så egentligen är det väl kanske inte så konstigt att man måste fundera lite på vem man är ibland?


För övrigt känner jag inte för att gå och lägga mig själv i min tomma, kalla säng... Det är dagar som denna man önskar att man inte var så hopplös...



Av Malin - 12 december 2007 17:22


It's all my fault now

Mercy-One Republic


Uppdatering på Malins liv följer här.

Denna morgon när jag vaknade insåg jag att jag skulle flytta till Lund i Januari. När jag ätit frukost och gjort nåt mer (har faktiskt glömt vad) Fick jag ett samtal som vände upp och ner på allt. Jaha. Jag borde känna mig lycklig, jag är lyckligt lottad. Jag har nu två val, antingen läsa en kurs som jag verkligen tror kan vara jätteintressant i Lund och som jag inte trodde jag ens skulle komma in på eller jobba heltid från och med februari. Javisst, jag fick jobbet som jag var på intervju för i måndags. Där fick jag för min dåliga känsla. Jag sa att jag skulle ringa imorgon. Så jag har funderat hela dagen, och kommer fundera hela kvällen och natten.


Men nu lutar det åt att jobba. Vissa dagar känns det som om att det vore helt okej om någon annan tog de viktiga besluten...

Av Malin - 11 december 2007 10:00

Shoreline-Broder Daniel


Måste bara börja med att säga att jag just såg brevbäraren. Men det var fel, eller alltså jag har kommit fram till att det är två eller tre olika här... Men det är bara en av dom som jag vill busa med. Inte den snyggaste. Inte för att jag ser så mycket, jag ser bara ryggen när dom cyklar till nästa hus. Men för att sammanfatta, jag behöver förslag på bra bus! :)


Okej, såhär är läget, jag har mängder av ångesthögar som ligger och skräpar på golvet. Men jag dämpar ångesten med att göra små saker som jag måste göra. Typ som igår när jag gjorde en goddagyxskaft-sak. Jag sa att jag absolut kunde jobba på torsdagkväll sen EFTERÅT inser jag (eller nej, haha jag får sms av Ida...) att det är ju konserten då...Med alla sjungande gossar. Så idag fick jag ringa och säga att jag råkat dubbelboka mig själv och inte kunde jobba. Baah, jag suckade massor åt mig själv igår. Så idag blir det väl till att leta fram kalendern så jag kan förhindra sånt här!


För övrigt var det skoj som bara den att dansa igår, det gick så bra så. Haha, låter väldigt självgod men jag kan trösta med att det gick åt skogen förra veckan. Dansade bort mig själv typ.


Nyss hämtade jag posten, smart att springa barfota på kalla stenar till brevlådan, nu fryser mina fötter.


Men jag tror jag måste ut och ta en kort promenad innan jag ställer mig och diskar så att det går att vara i köket sen när Anna och Ida (den andra...suck, varför heter alla samma sak?!) kommer och då ska vi göra goda ätbara saker! Igår ryktades det om paj, scones och sallad och grejer! Usch jag blir hungrig bara av att fundera på det... Ut går väl jag då.

Av Malin - 10 december 2007 14:48



Jag kollade precis. Glöm det jag skrev. Nu har de lagt ut antagningsbeskeden... Äehum... Jag kom in på kursen jag ville läsa...I Lund... Vad ska jag göra nu!??!?

Ovido - Quiz & Flashcards