Alla inlägg under augusti 2008

Av Malin - 26 augusti 2008 21:31

In a blink of an eye- the Perishers


Här sitter jag, och mörket har tätnat utan för mitt regnvåta fönster.

Hösten har nog kommit. För tjugonde året i rad i mitt liv har den åter dykt upp. Känns? Ja, det gör nog det...


I fredags var vi ute. Jag fick sällskap och tappade annat. Men i alla fall, när det skulle fyllekäkas på Max runt tretiden så satt jag brevid en grabb som jag läste en jordbrukskurs på gymnasiet med (kände att det hade en viss betydelse för historian...), medan de andra pratade om normala saker satt vi och pratade lite om maskiner och annat. Han hade varit ute och plöjt varpå jag säger att jag minsann saknar det där och vill också. Han säger då att han tror att jag kommer hamna på landet när jag blir stor. Jag skrattar lite tyst för mig själv och tänker "hur fel har han inte..." (typ). Idag, pratade jag med en gymnasieklasskompis som jag inte pratat med på ett år typ, trevligt faktiskt, i alla fall så berättar jag denna historia. Varpå han fnissar och säger att han tror samma sak... What´s up with this?!?


Är mitt öde så solklart?


Fundera på den. Tack. Om du kommer på något, är jag tacksam för ja, allt.



Av Malin - 17 augusti 2008 18:54

För snart ett år sedan fick Uppsala en ny invånare. Ida.


Ida och jag träffades för 5 år sedan när vi var på samma humanistiska konfirmationsläger. Efter lägret började vi skriva brev till varandra. Jag minns hur glad man blev när det låg ett brev i brevlådan. Hur man funderade på om man skulle slita upp det så fort som möjligt eller om man skulle försöka hålla på det ett tag till bara för att ha något riktigt bra att läsa innan man somnade. Hon bodde då många mil härifrån. Hon var här några gånger och jag där. Efter gymnasiet bestämde hon sig för att flytta till min stad och läsa på universitetet här. Det visade sig vara ett mycket bra beslut. Förra hösten när vi lagade mat hemma hos mig, hur vi cyklade ut till röda korsets utförsäljning och sedan gick över till Ikea och fikade. När vi gick på konsert, bio eller spelade spel hemma hos henne med hennes vänner. Någon gång under hösten blev Ida bara Ida, inte Ida från konfirmationen. Jag minns knappt hur hon var då. Julen var konstig, konstigt att hon inte längre var i min stad.


Men hon kom tillbaka till vårterminen som tur var. Vi fikade och dissikerade pojkar. Som samtalsämne alltså. Romantiska middagar för två. Vi var. Sista april var riktigt roligt, vi charmade alla. Som vanligt. När vi drar i gång när vi är ute bland folk tittas det alltid lite snett med ett litet leende på oss. Antingen ser vi lustiga ut eller så har någon hört något av allt underbart roligt som förekommer i våra konversationer. Sommaren har till stora delar varit Ida. har inte träffat många andra, men Ida får mig alltid på bra humör och förstår hur jag tänker och känner. Säger det jag tänkt säga innan jag ens sagt det. Eller samtidigt. Igår sa vi hejdå, hon ska åka till Afrika och komma hem igen lagom till jul. Jag cyklade gråtande hem i natt, kände mig mer ensam än någonsin. Jag hatar hejdå-n. Jag klarar inte av sådant.


Vad ska jag göra av all min tid tills hon kommer hem igen?!

Av Malin - 4 augusti 2008 15:38

HEJ







Ovido - Quiz & Flashcards