Alla inlägg under juni 2007

...

Av Malin - 26 juni 2007 21:24

det här med utseendet på bloggen har jag råkat göra till ett jätteproblem.

jag tror att jag har blivit helt utseendefixerad...

det jobbiga är att jag inte kan komma på vad jag tycker är snygg så istället väljer jag något som jag inte alls tycker om. därav min nya design. ångest ger detta mig.

 typiskt i-landsproblem. isn´t it...


jag funderar på att säga upp mig.

jag tycker att det är jättejobbigt att störa människor och jag går på alla deras ursäkter som egentligen inte ens är ursäkter. dessutom hinner man inte göra något av det man gillar. när det går veckor innan man hinner träffa sina vänner?! då är det nåt som är fel...


förresten har jag fått ett antal hostattacker ikväll (vi pratar om flera minuter) vilket leder till att jag inte får någon luft och det känns som om jag ska spy. hur trevligt på en skala är det säger jag då?

ungefär.... -10....inte coolt.


jag tänker alltid att jag ska skriva något klokt men det spårar alltid innan jag kommer på det smarta. hopplöst fall

Av Malin - 24 juni 2007 20:02

(ingenting)


jag hade tänkt mig att kläcka ur mig nåt lagom genomtänkt och sådär vuxet klokt här och nu. men det försvann lite, kan det vara ett tecken på något?


det var ett tag sen...satt säga... vad finns då att säga?

malins midsommar spenderades i alla soffor som lever i vårat hus, jag bara bytte ibland. mellan köket, vardagsrummet och den framför tvn. det skedde en del hostning, snorning samt sovande. på det hela taget en ganska lugn midsommar.


förut idag (hihi) när jag skulle muntra upp mig själv, kollade jag på den obligatoriska pop goes my heart videon. mycket riktigt blev jag uppiggad (stavas det så? ser jätteknas ut....) men till min stora fasa! upptäckte jag att jag typ kunde sjunga med i hela låten....(iiinte coolt) jag vet inte om man ska tolka det som att jag har behövts muntras upp på tok för mycket eller för att jag verkligen är en tönt, kanske till och med lyssnar för att jag inte vågar inse att jag tycker den är bra?!?! (ve och fasa jag hoppas innerligt på det första alternativet...)


det, plus mina framtida glasögon....jag kommer bli världens loser...haha

hopplöst förlorad till tönt-landet. jaja, det kunde väl vara värre....hihi


en sak jag funderade på idag var fenomenet bloggare. jag är inte dum nog att tro att jag skulle på något vis vara speciell och sådär men det finns några kategorier som jag tycker är så roliga...hehe. typ

modebloggarna,

dom känner man igen på "dagens outfit" och det i texten framgår att dom verkar tro att dom vet precis vad du och jag behöver för att vara riktigt stil"riktiga".

sen finns det....sportbloggarna...

finns det nåt att tillägga?

sen...finns...dom med negativ attityd...

som bara klankar ner på allt och alla....(kanske är det här jag skulle passa in?)

sen finns det ju självklart fler....men det hela är ett ganska roligt fenomen. själv tror jag att jag mest skriver för att jag inte orkar skriva typ dagbok, vilket i och för sig är ganska korkat. med tanke på att det man utelämnar i bloggen är just de personliga sakerna som man kanske skulle behövt skriva av sig om....tokigt det där.


nu har jag lyssnat på massa låt runt....tio ggr...inte bra...


förresten. nu när det är sommar, vill jag bara lyssna på svensk pop...därav dagens låt. det är galet men finns det mer sommar än i svensk pop?


Av Malin - 17 juni 2007 19:48

Or else I'll end up
Like one big bleeding heart
And that's not good at all
High drama- Laakso


hej hallå.

en vecka avklarad på jobbet. känns heelt okej. jag överlever i alla fall min självlovade månad.


mats ja. en snubbe som jag INTE är glad på längre. haha


nej men det här inlägget skulle jag ju tillägna my newfound lover. han är underbar. lång hals. fin kropp. vacker röst. han är underbar och jag är kär!

jag kallar det, min nya gitarr!!:D  fick den av föräldrar i studentpresent och nu är den utprovspelat och inhandlad och sa jag att jag var kär?

typ det enda jag gjort sen den kom i min ägo har varit att vara med den. vi har lekt konstant sen dess. kommer bli svårt att vara ifrån den på jobbet imorgon! inte coolt. saknar den nästan redan.

men om man måste nämna något negativt skulle väl det vara att mina fingrar värker! smärta. men det var det absolut värt!


annars var det hanna fyllde år fest i fredags! trevligt säger jag!

 och grattis.


svider i mina ögon idag. inte tufft. jag ska kolla synen på tisdag. läskigt.


ps. ida! tänkte bara säga en sak som så. jag saknar dig. jag har fortfarande inte riktigt insett att du inte befinner dig innanför landets gränser. kom hem snart!


hejdå värld


Av Malin - 13 juni 2007 19:58

razorlight


hejhej halåå där

denna dag tänker i alla fall jag minnas utav två anledningar. den första,

idag var dagen då jag fick sälja för första gången. guldstjärna till mig! :D

för det andra,

dagen då jag skaffade mig en ny kompis, han heter mats,

jag och mats har pratat tre ggr idag. men har vi kommit fram till något? jag säger nej, men egentligen kanske inte det gör så mkt. han låter så trevlig, jag kommer sakna honom den dagen vi kommer fram till om hans företag vill knyta sig till våran tjänst eller inte. fast jag blir nog lite arg på honom om han inte gör det. jag menar... tänk all tid jag lagt ner på honom...;)

haha


och jag har FORTFARANDE inte berättat om min studentdag. jag ska säga så mkt som såå...att det är inte för att jag inte minns för det gör jag allt. men grejjen är att. jag inte orkar skulle bli så långt.


förresten bokade jag en tid för synundersökning idag. undrans flundrans om jag också behöver sälla mig till glasögonormarna. (inget elakt, jag tycker själv att glasögon är grymt snyggt)


men alltså

nu ska jag nog käka. tataa:D

Av Malin - 12 juni 2007 19:19

I knew the pathway like the back of my hand.
keane-somewhere only we know


alltså vissa dagar behövs det inte mycket för att jag ska känna mig neråt. idag var det en sådan dag. jag vet inte riktigt vad det var som fick det hela att utlösas sig. men oftast är det en sak som gör att plötsligt känns allt åt skogen. idag var det nog när jag pratade med mormor. egentligen var det inte hennes fel som såå heller. jag menar. eller ja. jag orkar inte gå in på varför... men


alltså... jag har stött på några otrevliga typer idag. inte coolt. me not like. mhm aha. nu har jag helt tappat tråden.


tataa

Av Malin - 11 juni 2007 08:55

black and blue-counting crows


om ungefär 20 minuter måste jag cykla iväg till jobbet. känns konstigt att skriva jobbet. jag menar, då är man stor. för även om det bara är över sommaren, vad händer efter då? inte väntar skolan inte. känns konstigt. jag börjar bli nervös nu men det löser sig nog. men jag vet inte hur man gör sånt där. oskuld på jobbfronten. inte coolt.


min helg då, kanske du undrar då.

den här helgen har varit en av dom bästa i hela mitt liv!

men mer om den senare. när jag har lite mer tid.


tänkte bara bjuda på lite smakprov. såhär glad är jag när jag får sluta skolan. tokigt det där för idag skulle jag gärna gått dit istället för till jobbet:D haha


Av Malin - 7 juni 2007 17:17

okej. nu är det... 13 och en halv timme kvar tills dagen D börjar med champagnefrukost vid dammen! galet. jag säger galet. jag får intala mig varje minut att imorgon tar vi studenten! imorgon börjar mitt liv utanför gymnasiet. galet. helt galet. jag förstår det bara inte. det har alltid varit så långt bort i tiden men nu plötsligt är det, imorgon!! om ett dygn är jag en sån där som inte går i skolan längre. jaja nu kanske jag ska sluta ojja mig, jag tror att det framgår ganska tydligt att jag är lite skraj och har svårt att ta in det.


nu fattas det ETT axelband på klänningen. och jag har börjat tröttna på att sy på den...men det blir helt okej:D haha


kanske ska nämna värmen också. det är varmt. så där ja.


ikväll måste jag skrubba mig galet ren. men det där löser sig nog. typ tvätta mina fötter jättemkt. så går det när man går barfota i la trädgården.


men IMORGON. galet. helt galet.


jaja. måste städa lite och så. tata


ps. jag kan ju drömma om att kunna somna ikväll. kommer säkert vara vaken hela natten....dålig idé:D

Av Malin - 5 juni 2007 19:34

om du vaknar somna om allt du får är de du drömmer om
gråt inte älskling-ingenting


om jag drömmer om dig, får jag dig då?

det är nog inte så enkelt. fast om jag drömmer kan jag ju bestämma själv hur det ska sluta, intressant säger jag...


natten spenderades på skolan. med att busa. väldigt skoj, galet vackert också. men åter till buset. tänk dig. en gräsplan som kanske används som en fotbollsplan ibland. mitt på planen är det någon som gräver ett hål ungefär två decimeter i diameter och tre decimeter djupt. samtidigt hämtas en gran ur en skog och betong blandas. hälls i hålet och ner åker granen som plötsligt blir till en julgran då ganska många ivriga NV-barn börjar klä den med julgranskulor(pomlor eller hur man nu stavar) och glitter. samtidigt hör man ljuva toner från ett gammalt minne. the NV-song.

äsch vi busade massa mer men nu orkar jag inte skriva mer. ska tilläggas att resten var MINST lika roligt! så det så!


förresten körde vi ju roadtrip innan också. skolan-årsta-boländerna-storvreta-stan-tobo-storvreta-luthagen-hem-max-skolan-hem. puh! blir en del i slutändan. men helt okej på sätt och vis. trevligt sällskap och så.


förresten höll solen på att gå upp imorse när jag kom hem. på riktigt! klockan var väl halv fyra. jättefint! det är nästan värt att vara uppe jämnt vid den tiden!


snart ska jag äta chokladpuddning med min mamma. jag säger gott. du säger att borde du verkligen det? jag säger att jag åt glass förut också. så det så.

Ovido - Quiz & Flashcards