Alla inlägg under maj 2007

Av Malin - 31 maj 2007 18:29

johnossi


det här med livet. alltså. jag tänker att egentligen borde man verkligen verkligen göra galna saker. varför ska man hela tiden tänka på vad andra tycker? jag menar. jag vill i alla fall inte ångra mig över saker när jag blir gammal. att jag inte vågade eller gjorde något. men trots att jag inser att det kanske inte spelar så stor roll, att folk inte bryr sig så mkt, så gör jag inte särskilt vågade saker. jag frågar mig varför?


anyway. bort från mina lite lagom flummiga filosofier. till. min kakor! jag har bakat kakor idag. nu kanske det verkar som om jag bakar en hel del. och kanske är det så. men jaa...det kommer ju folk hit om lite mer än en vecka(helvete om en vecka tar vi studenten!!!) och då behöver man kakor. as simple as that.


jag förstår inte att gymnasiet är slut. för det är det redan nu...för lektionerna är slut. väntar bara på att få springa genom vita huset med hatten också sen är det slut på riktigt! jag är rädd. håll min hand?


ikväll är det bio på programmet med syster tre. och imorgon är det stockholm. ska äta lunch med syster ett och mamma. för att gå lite på stan. kolla på skor till studenten och sen är det inflyttningsfest hos syster två. helt okej säger jag.


näj. nu tror jag att jag inte har något att tillägga!

puss på kinden och kram runt dig. så hörrs vi då!

tataa


Av Malin - 30 maj 2007 15:49

snow patrol-chasing cars


tyvärr tyvärr har typ rix börjat spela låten. vilket gör mig en aning ledsen i ögat. då jag anser att låten är min och bara min. vi har varit ett i över ett år. det borde väl slå högre? mhm aha. jag tycker det.


jag bakar bullar at the moment. står i ugnen. hälften kanel och hälften typ vanilj? jag vet inte...provade nåt jag hittade i la kakbok. oh goda blev dom.


imorse stod simning och sådär på schemat. överhurtiga bestämde jag och anna igår att idag skulle vi allt simma och sola. och det tidigt. halv nio. väl där förstod jag inte riktigt varför vi bestämde oss för såå tidigt. men äsch. simmade inte långt nånstans. och jag gjorde då premiär i la solarium. jag säger läskigt.


alltså jag tänkte på en sak. men jag glömde det igen...


jag skulle ringa för ett jobb. så hade jag världens ångest(lång historia men jag hatar hatar hatar att prata i telefon, speciellt med okända) och nu pratar vi ångest. så till slut efter att både ida och mamma har peppat mig så vågar jag ringa. och då är han jätteotrevlig! han hade säkert bara en dålig dag men jag tappade verkligen tron. hur ska jag våga ringa igen?!


men åh



Av Malin - 25 maj 2007 10:46


Somewhere else- razorlight


jag säger long time no see på bloggen. varför kan man fråga sig. jag säger who knows?


i alla fall. tror det var någon gång förra helgen kanske. ska försöka återbätta malins liv sen dess.


själva helgen förra spenderades med att plugga och sen lite till. sen på månens dag var det dags för ett av mitt livs viktigaste händelser någonsin. jag skulle nämligen på studiebesök på HOVGÅRDEN. I wanna sing hallelujah. i alla fall. det var jätteintressant och trevligt och det var en underbar upplevelse!! en av de bästa i mitt liv. (fritt för tolkning)


efter det var det dags för lite lunch och sen bar det av till APi. för lite iordning-görande och förfest för våran studentskiva som var på kvällen! I wanna sing hallelujah. i alla fall sagt och gjort vi tog några före och efter bilder för att se förvandlingen från tråkiga NV-brudar till tuffa maffia-brudar. sagt och gjort fina blev vi, resten av klassen hoppade in och plötsligt var det dags att dela ut klassband! I wanna sing hallelujah.

i alla fall. vi har allt möjligt i vår klass. klassens lammkött, fjortiz, ny i klassen, backpacker, karatekid, kommunist och klassens bonde. någon av dessa titlar blev jag tilldelad. ska vi leka? nej jag säger kanske istället. för vissa kan det vara uppenbart andra inte. men ja...den sista. alltså i framtiden ska jag presentera mig som "hej jag heter malin, jag är klassens bonde". fast det hela skapade lite roligare situationer senare på kvällen då någon frågade "jaha, då har du stor gård och sådär...?" då sa jag att inte då. jag bor inte på landet sa jag glatt. eeh.för att hoppa lite i hädelseförloppet sattee så hamnade vi på seven som var stället för kvällen och god middag intogs. jag fick nånslags pasta med jättegod röra med nåt konstigt brödliknande till. äsch. svårt att förklara. jag förklarar såhär istället. GOTT. sen efterrätt. också mkt mkt god. kladdiskaka med glass och nån jordgubbssås. very nice. sen bar det av till dansgolvet. och kvällen förflöt fint. syster ett, två och tre kom förbi. väldigt trevligt, dom var jättesöta! sen skulle kvällen ta slut och hem bar det av. fast det tog ett tag. för att jag skulle tydligen gå hem men som tur var hade jag gott sällskap av johan. som snäll som han var följde mig hem och sen inte tappade bort sig när han cyklade tillbaka.


sen i tisdags hände det nog inget spännande faktiskt. eh. jo vi förberedde våran muntliga redovisning av projektarbetet.


och på onsdagen var det big day. och det gick helt okej. dom skrattade lite litegrann där dom fick göra det.


igåår...eehm...just ja! det var ju sista gången på crawlkursen. lite sorgligt men man ska ju alltid sluta när man är på topp och igår kändes det BRA. jag höll inte på att drunka, få panik eller göra något annat dumt. kändes jättebra. dock absolut inte fullärd men det känns inte oöverkomligt längre.


för övrigt så en sak som ger mig ångest är alla de här "sista" sakerna. typ sista gången vi har prov på gymnasiet. sista gången man får åka bussen till skolan. sista gången vi fikar, sista gången ah men vi kanske fattar.


imorgon bär det av till jälla för lite JUF-lek. 5kamp står på programmet och vi kör på ett vinnande koncept och ska ta hem segern på detta med! I wanna sing hallelujah(shiet jag måste sluta skriva så). så utklädda till eeh...bönder ska vi inta spelplanen. faktum är att här sitter jag i min blåochorange overall för att jag var tvungen att prova den. tillsammans med min finfina svarta keps där det står "maskin" på. alltså. vanligtvis brukar jag inte tycka om kläder särskilt mycket. då jag oftast inte tycker saker passar och som jag känner mig bekväm i men en sak som faktiskt sitter ganska bra är denna underbara overall. fan säger jag. kunde det inte varit nånting lite mer vettigt?!


okej. det kommer några bilder från la förfest i måndags. jag vill varna känsliga tittare. nej skämt åsido. kanske ska tillägga att jag INTE är självmordsbenägen....


ha det!

Av Malin - 18 maj 2007 20:58

I wanna sing hallelujah, arrest me 'til it hurts

Deportees- Arrest me 'til it hurts


hej hå himlen är blå?


idag är det äntligen fredag. känns som det varit fredag ett tag nu. men inte gör jag något roligt för att det är fredag nejnej.

jag började dagen med att vakna ungefär tio minuter innan jag skulle vara på stadbiblioteket för studygroup med nördarna. problemet var ju att jag inte hade ätit frukost eller klätt på mig vaknat eller börjat ta mig dit ungefär då. men tja sagt och gjort så gjorde jag allt det där och infann mig på stället ungefär en timme efter utsatt tid. kände mig görbra. vi pluggade ett tag. men sen plötsligt nämnde nån fika och inte gick det att koncentrera sig efter det. såatte... vi gick till fiket istället och sen råkade det bli en mindre stanrunda. men det var nog ganska bra. för jag köpte bra saker. typ den där bhn som jag var tvungen att införskaffa för skivklänningen.... dock slog jag inte till på mina studentskor som jag sett ut så antagligen kommer jag inte få ha sådana om jag inte köper dom snart.

sen när jag kom hem var det bara att plugga vidare. men tja. nu  har jag lagt av. tyckte att det fick räcka.


imorrn är det mer plugg på dagen och på kvällen tror jag kanske att lek med hanna står på programmet. känns najs sattsäga.


jag tror att jag ska se på kim novak senare ikväll. känns som en bra sysselsättning.


puss och kram

Av Malin - 16 maj 2007 18:18

bad dream-keane



hej hej hallå där

idag känns som en bra dag. eller ja. man skulle nästan kunna påstå att mitt braiga humör bygger på en och endast en sak. att matten nu äntligen är klar. känns helt galet bra. idag skrev jag nationella i matte D. svårt tyckte jag nog. fast jag trodde nog att det skulle varit svårare. i alla fall tvingade jag min lärare att rätta mitt prov som jag skrev igår medan jag hängde över axeln. guess what. jag klarade det! precis. men jag menar. marginal? vad ska man med det till? så nu har jag en sak mindre att göra i helgen vilket känns very good med tanke på att trots att det är långhelg kommer även denna helg att ta slut.


just ja. vi slutade ju efter lunch också. kändes väldigt avigt. var nästan för mkt tid att spendera! jag bestämde mig för att fira att matten var slut med att INTE plugga när jag kom hem och plötsligt visste jag inte vad man gjorde när man inte pluggar? då har det gått långt men för att reda ut problemet cyklade jag till gottsunda och lånade film och köpte godis. kändes som ett bra sätt att fördriva eftermiddagen på. det passade mig heelt okej. senare ikväll är det greys. och det känns bra.


jo men förresten. kanske skulle nämna att igår kunde jag somna utan problem, för första gången på flera veckor. underbar känsla. trots att vi har MKT kvar känns det som det hela tiden släpper lite, stressen alltså. och snart är det ju skiva också. jag är riktigt förväntansfull! hoppas hoppas det blir kul!


har jag nåt att tillägga?

antagligen inte. pusspåre

Av Malin - 14 maj 2007 08:59

cheap trick



måndagsmorgon och jag tar en pluggpaus. det verkar vara det ända jag gör nu för tiden. alltså inte har paus utan faktiskt plugga.

dagen känns som om den kommer bli en låång sådan. men det är okej. antar jag, har väl inte så mkt val.



dock lite grått väder. men äsch jag är inte den som är den. eller jo. men äsch .



nu borde jag återgå till köket och min mattebok. sant så sant.

men ack så olockande.



snart är det studentskiva, självklart är du välkommen.



eeeh...fasen jag måste nu. jag skriver ju inte ens något vettigt. hehe

puss då. och allt sånt där

Av Malin - 12 maj 2007 12:04

eskobar-even if you know me



för det första. så blev jag så glad när jag läste kommentaren på mitt förra inlägg! jag brukar heller aldrig kommentera andras bloggar om jag inte känner personen som skriver väl. jag brukar lyssna på låten när jag behöver ett skratt för den är så underbar! den kan jag rekomendera till alla som behöver uppmuntran.



den här dagen har inte börjat bra. inte alls. det börjar med att jag vaknar runt tjugo över sex av mensvärk och kan absolut inte somna om...jag har då sovit cirka 3 timmar. najs. till slut går jag upp och tänkte att jag skulle duscha för att sedan åka ner på stan för att spela fiol och plugga på biblioteket med nördarna. men icke. för i duschen höll jag på att svimma. jag börjar rysa och sen börjar det bli svart för ögonen, kommer liksom från sidorna...sen känner jag att jag inte kan stå längre och sätter mig...efter en stund försvinner allt det svarta och lämnar mig med massa obehagliga ljud i öronen istället för vanliga ljud... galet läskigt. sånt där har hänt en gång tidigare när jag gick i typ sjuan åttan och vi skulle hälsa på en klasskompis på sjukhuset och det luktade jättemkt sjukhus och jag vet inte vad...fast idag var det nästan värre. så istället för att åka ner på stan la jag mig i sängen och försökte bli normal.



mina föräldrar trodde att det var för att jag varit så stressad på sista tiden och att jag inte sovit särskilt mkt...inte bara i natt...hela veckan har jag sovit dåligt.



men sen insåg jag att jag inte kunde somna om så istället tittade jag på fröken sverige som jag spelade in häromdagen men problemet var att precis precis i slutet hade det strulat till sig så slutet var borta! och precis där det var som mest spännande, där bestämde sig skiten för att sluta. jobbigt säger jag.



igår då. öhm. jag köpte faktiskt en skivklänning men jag tror att jag ska fixa till den lite. göra den lite kortare och så.  sen åkte jag hem och pluggade matte och det kändes bra för jag kunde derivera bråk plötsligt och det har jag typ haft galet mkt problem med förut. men i alla fall. seeen... så efter lite mat, galet god paj. så var det nerfärd på staden. avlämning av min gamla söta cykel. lila underbart fin:D för den skulle få en ny förälder.,...eller ja en ny ägare. later on var det dags att möta upp anna. sagt och gjort. och efter ett glas vin på gamla vanliga stället,( typ jättesöt bartender tänkte ni behövde veta det) så bar det av till lotus för hannas skiva. det visade sig att hanna var full. vilket jag tyckte var galet roligt! underhållande. men vi gav oss av efter ett tag. och hamnade lite här och var som vanligt. hemåkning med sista bussen, jag som skulle åka hem tidigt och sova...., med en hanna som försökte övertyga mig om att hon inte alls var så full. mer underhållning:D tack så mkt! hehehoho



ikväll är det schlager+malin+mamma+fruktsallad+kuddar och filtar. så man kan sova och sånt där framför tvn. very good gummisnodd. nu ska jag nog ta mig kragen och göra nåt. men jag är lite, jag blev lite chockad av att hela dusch-grejjen. läskigt att plötsligt inte ha kontroll på sig själv. men men.



got to go. puss

Av Malin - 10 maj 2007 22:12

but then POP!



jag tänkte såhär.

http://www.apoteket.se/rd/d/5351

där kan man kolla hur stressad man är och what to do...

det visade att jag var mer stressad än vad som var bra för mig. det kan jag tänka mig med tanke på att jag har haft konstant huvudvärk i tre dar nu, jag har fått svårt att somna(jag har aldrig haft det, aldrig!), jag har onti magen och mår illa, jag har svårt att andas.


ska vi dra en slutsats?


att gå sista terminen på gymnasiet är INTE hälsosamt. så där ja.

 då hade vi kommit fram till det...


imorrn är det i alla fall studentskiva att gå på. känns bra att göra nåt annat än plugga. fast det kommer jag få göra hela eftermiddagen och hela helgen sen... hej hej hallå. jag kommer ha kuuul!:D



hej hå jag ska nog sova snart.

så jag orkar upp till ännu en biologilektion imorrn!

kramkram i ja vadå?

Ovido - Quiz & Flashcards