Alla inlägg under mars 2008

Av Malin - 30 mars 2008 16:56

Why can't I be you?

The Cure


Hej hallå! Jag har hemmasöndag. Sitter hemma och leker med datorn och spelar piano och sådär. Rent utnyttjande av föräldrar, ja. Jag gillar det.

 Men så går det när man får för sig att flytta till ett ställe utan datorn och piano.


Alltså, jag skrev ju om uppdatering om fredagen. Men det skulle typ inte gå och ge en rättvis bild av kvällen. En aning oväntad och galen skulle jag beskriva den som och sen får det nog vara bra med den saken.


Men, det är VÅR ute. Jag gick från mitt place till the Ps och det var så skönt i luften, luktade vår och solen värmde ända in till mitt frusna hjärta.


Nu laga mat sen danskurs va. Taggad? Nej. Men man kan ju inte alltid vara det heller...


Förresten, igår hade jag mkt trevligt. Ida och Hampus var och lekte med mig. Det tittades på film, god paj, skratt i säng, och jaa jag somnade till filmen. Allt var som vanligt typ.


Förresten igen. I lördagsmorse när jag var ungefär samma som jättebakis och trött så ringde Anna och sa att hon skulle komma förbi med frukost. Vilken ängel!! Det var guld! Plus att vi hann prata igenom allt som hände och inte hände i fredags innan jag hade lyckats överanalysera saker utan att ha någon att bolla med sattsäga :)

Av Malin - 27 mars 2008 16:41

Don't want to hurt you- the Sounds


Yes, jag har nu spenderat två nätter själv. Jag mår bra, jag är inte rädd- jag kan flyga och allt det där. Nej, seriöst. Det känns så bra. Jag är nöjd och glad! so far so good...


Imorgon är det kickoff med jobbet. Skratta? Gråta? Vi får se vad det blir. Jag skulle säga att det kan bli allt möjligt. Vara onykter med jobbarkompisar har man ju hört skräckhistorier både en och två gånger om. Men äsch, jag kan hantera allt! Typ. Våga vägra skämmas! Återkommer nog om detta. Eller inte om det blir jobbigt ;) haahaha!


Annars då? Jo, jag lekte med Hanna igår! Så mysigt, hon är bäst. Dock, lärdomen från igår är :

Lova aldrig ut en film utan att veta att man har alla sladdar till videon.

 Lägg detta på minnet mina vänner,


Nu ska jag leta rätt på just den sladden som fattades så jag slipper hamna i fler sådana situationer, tack!


Pusshej

Av Malin - 25 mars 2008 16:21

Run to the hills- Hellsongs


Äcklig dag. Verkligen, inte en bra dag. Men jag är inte bitter... Nej, nej.


Men jag är lite glad. För mitt nya visakort kom idag. Med egen bild. Tokfint alltså. Haha!


Jo, det jag egentligen tänkte säga var som så. Helgen har spenderats med att städa och fixa och dona i mormors gamla lägenhet. För hon har flyttat ut och in flyttar... Håll i hatten. Jag. Det är sant. Jag ska flytta hemifrån. I alla fall tillfälligt. Vi får väl se om jag ens står ut en natt. Annars flyttar jag hem eller så stannar jag någon månad. Den som lever...


Det var väl det jag tänkte säga. Nu måste jag köra dit ett täcke och handla mat så jag överlever.


So long suckers!

Av Malin - 19 mars 2008 17:17

Bo kaspers orkester


Ja, på det hela taget. Igår skulle jag och Ida gå och dansa lindyhop på Upplands men vi råkade hamna på ett av Linnécaféerna istället. Hoppsan. Men jag menar shit happens ochh trevligt var det och synd är det att hon åker hem nu. Ja, alltså för påsk.


Annars då. Jo tack. "och på jobbet går det bra". Jag är ganska glad och mår rätt bra.


MEN


Jag har Annaabstinens. Anna... Var är du?!

Av Malin - 16 mars 2008 11:39

Damien Rice- Cannonball


Dagar blir långa när man går upp tidigt. Jag kan inte vara uppe på kvällarna vilket resulterar att jag vaknar tidigt och då blir dagarna äckligt långa. Nu känns det som om klockan är kanske...Fyra på eftermiddagen. Den är inte ens tolv. Toppen. Jag vaknade fem över sju... Bara därför tycker jag en aning synd om mig. Satte.


Någon vacker själ borde lära mig vikten av att skriva vettiga saker...

Av Malin - 14 mars 2008 17:43



...Instead I lost the heart I gave away
                                Tell me how could love stand a chance again...



Laleh-Hide away


Jag brukar inte vara den som är den... Men. Hur kan man vara så populär ungefär samtidigt som man är ungefär lika Opopulär? Jag har hört att man ibland kan vara lite överallt. Funkar det på alla sätt?

okej, jag medger att detta var förvirrande. Det jag försökte så fint linda in var som så. Fast nej, det var nog inget speciellt.


Malins liv då? Joråsatte. Sekunderna tickar, jag blir äldre mjoho mjoha. Så ligger det till och på det hela taget. Faktiskt bara så. Jobbet idag, aight. Trött? ja. Skönt med helg? ja. Ska göra nåt kul? ja. Fast det är lite oklart här och där men ? ja.


Hm, kul att ingen av alla som läste igår sa att jag var typ drop dead gorgeous i min nya utsmyckning... Tack för det världen!!!

Dock, var detta inget försök till fler utläggningar om min drop dead-het. Jag vågar vägra vara omtyckt!


Mäh, nu ska jag lämna.

Av Malin - 12 mars 2008 21:37

Saker man ser- Kent


Hej!

Här är jag! Som du har letat! Jag förstår att det varit jobbigt. Sattee.


Eftersom Ida frågade hur det var med mitt ögonbryn kommer rapport här.

Förvånansvärt bra mår det. Jag trodde det skulle bli infekterat direkt men icke. Det hade i och för sig blodat lite nu när jag tvättade men det gör inte ont. Man kan typ komma åt den utan att det gör särskilt ont. Så jag hyser gott hopp om det hela.


Jaaa, alltså. Jag piercade mitt vänstra ögonbryn i måndags. Bildbevis:


Av Malin - 11 mars 2008 21:18

Deportees


Hej, jag heter Malin. Jag är less. Trött, ledsen, sömnig, irriterad... Men ändå lite harmonisk. Det får nog världen tacka Annap för. För hon lät mig gosa med slemkräkkannibalgodismonstret. Ganska gosig grabb det där. Seriöst, dagens tripp till stallet skulle nästan kunna få mig att börja rida. Eller i alla fall börja gosa och typ bara ha det mysigt med hästar. Som med alla djur, säger de inte något man inte vill höra. Bara kärlek.

Att det finns någonstans att rymma som på något sätt inte tillhör den stressade, otrevliga vanliga världen.

Skönt var det i alla fall att inte vara hemma i det vanliga, insåg nu när jag kom hem att det var mycket bra att jag faktiskt gjorde något. Tack Annap.


(haha vilken hyllning... håll i hatten!)

Ovido - Quiz & Flashcards