Alla inlägg under januari 2008

Av Malin - 31 januari 2008 11:18

La cienega just smiled- Ryan Adams


Ännu en dag med Ryan. Han är mitt soundtrack these days.


Igår var en bra dag, jag började dagen lugnt. Halvsov ett tag. Sen bar det av till Anna för bakning och sånt. Det resulterade i jättefina kakor och okänt fina semlor, för jag var tvungen att gå innan de var färdiga men de kan inte ha blivit något annat än bra! Så det är så! Sen åkte jag till Stockholm och fikade med min ena syster, det var jättetrevligt och hon var söt! Sen en snabbvisit på pappas nya kontor... Precis vid centralen, somliga bytte upp sig sattsäga haha! Sen dansade vi kvällen lång, jag och pappa. Okej, det var väl inte hela sanningen... Inte hela kvällen för vi blev trötta och åkte hem men ett litet tag och det gick bra, jag fick beröm av en okänd man, det kändes bra. För övrigt har det varit en bra vecka, en liten push för självförtroendet. Behövdes för förra veckan var inte skoj, denna, desto bättre!! Hihi!


Nu måste jag sätta på mig riktiga kläder istället för pyamas och dra mig mot stan för jag ska till Sara och hänga och fördriva min sista dag som fri människa... Innan jag blir....Heltidsarbetande... Usch, det låter värre än vad jag hoppas att det är...

Av Malin - 29 januari 2008 13:58

Fake tales of San francisco- Artic monkeys


Idag har jag bara glada saker att förtälja, okej kanske inte men äsch. Först skulle jag bara vilja säga att jag är grymt bra. Det är inte ofta jag erkänner det helt självmant, men nu tycker jag faktiskt jag är ganska grym. Det är nämligen så att jag fick VG på sista delkursen!! Skål för mig! Tänk att jag kan få det på en inlämning på universitetet. *stolt*


Nog om mig, nu är det såhär att det har uppkommit vissa komplikationer för mitt lilla projekt. Men med tanke på att detta är ett hemligt projekt (i alla fall här, för personen i fråga kanske fortfarande läser här, om hon nu har tid....) så tänker jag inte avslöja nåt haha, för då är det knappast hemligt längre...


Men om jag skulle ta och baka de där semlorna som jag funderat på...


Apropå kommentarerna till förra inlägget, åldern är topphemlig... Och som jag har funderat på "ankan"... Kan inte för mitt liv bestämma... Vem, och om det ska bli någon crashning är det en fördel om man vet var...



Av Malin - 28 januari 2008 15:33


You don't know me- Ryan Adams


Jag har ångest... För att jag nu bara har... TRE dagar kvar i min vardag som jag gillar ungefär såhär *sträcker ut armarna så långt det går* mycket. Fredag är den dag då jag ska börja jobba på riktigt. Kul kanske du tänker, jag tänker snarare PANIK! Är jag redo? Det är så lätt att tänka "det är inte nu, det är långt kvar, du hinner vänja dig" men sen plötsligt står man där. Tänk om, hemska tanke, jag blir kvar där?! Tappar all lust att plugga vidare och bara...blir...tråkig? Usch, ångest och tvi och blä.


Ryan Adams är för övrigt nästan det enda som jag lyssnat på idag. Problemet är att det aldrig blir tråkigt, för att jag har typ alldeles för många skivor med honom i datorn så man kan lyssna vääldigt länge utan att lyssna på samma låt. Vilket har resulterat i att jag, Malin, har blivit...lite betuttad. Jag diggar det ordet, jag gillar nog ord i allmänhet. Härom dagen gick jag och tänkte på odet "perspektiv" i några timmar. Det är vackert! 


Som om det inte räckte har jag drabbats av jagsaknarmittlångabrunahår... Det var ganska ljust ju, och långt kanske framförallt. Bara för det tänkte jag visa er en bild där jag själv skulle säga att jag ser liten ut... Och har fått fnatt men det bjuder jag på. Men jag saknar gamla Malin. Det gör jag verkligen.

Av Malin - 24 januari 2008 22:57


Jag ska berätta för er, vad humor är. Humor är de mejl Anna och jag skickade till varandra när jag jobbade som telefonförsäljare. Jag skrattar så högt att jag trillar av stolen.


Högst intressant, skönt att fräscha upp minnena från vad som hände då precis efter studenten. Ni skulle bara veta vilka problem vi hade då! Hahaha! Dock, tragiskt att erkänna, men det låter som vi är värsta playertjejerna i de mejlen... Men fasen, början av sommaren förra året var en av de bästa tiderna i mitt liv!


Det är nästan bokmaterial i dessa mejl, dock bör viss censurering av namn ske innan utgivning. Men en sak är säker. HUMOR!

Av Malin - 23 januari 2008 16:00

Communication- The Cardigans


Jag är beroende, IGEN! Jag är nog en beroendesjäl... Nu har jag blivit beroende av Cardigans-skivan jag lånade av Ida igår... På det, ett lätt beroende av sällskap. Jag är sällskapssjuk till TUSEN...Dessvärre är det ingen överdrift... Min kropp och min själ behöver sällskap... Konstant... Det kan vara en bieffekt av Skåne... Sällskap dygnet runt kan framkalla bieffekter som liknar de jag nu lider av. Har jag hört....


Senare blir det nog självterapi vid pianot och då kanske det blir bättre...




Av Malin - 22 januari 2008 09:38

So please don't break this girl again
Can I keep him? - Marit Bergman


Ååh, jaha...Jag saknar Skåne och Hanna! Det var tydligen inte så skoj att komma hem igen. 


Igår var en suckarnas dag, men som tur var gjorde Ida den till en mycket bra. Det var faktiskt längesen det varit en så grå dag... Men efter en stund med Ida blev det bättre, och sen gick vi runt förvirrade till tusen på Ikea. Och åkte buss över hela U-a för att komma hem till mig för hemgjord pizza och Amelié-kväll. Klockren film, alltså. Klockren kväll kanske också...


Men Skåne då... Jag vet inte om jag kan skriva på något sätt så att ni förstår... Det blev mycket film, lite tv-spel, skratt, mys, bio och så vidare.

Nej, jag kan inte skriva så ni förstår...Fast man måste inte förstå allt...






 

Av Malin - 21 januari 2008 00:44

The rainy roads of your old town.
bedshaped- Keane


Okej, jag borde ha lärt mig att blogga på kvällskvisten, eller ja natten, inte är någon bra idé.


För det första, så brukar det oftast bli svammel, för det andra blir det ofta alldeles för känslosamt. Så även denna gång, varför gå ifrån något som fungerar?


Åh, det äääär så många tankar som snurrar runt uppe i mitt huvud ikväll...Jag är helt förvirrad och vet knappt vad jag tycker och tänker längre, om någon eller något. Jag är förvirrad för alla dessa kärleksbekymmrena, jag är förvirrad på min framtid, på mig själv. På det hela taget,

inte riktigt på det klara med vad JAG vill. Det är ju trots allt bara jag som kan göra mitt liv till så jag vill ha det.


För dig som längtade efter en rapport av min helg får den imorgon när jag är mer sansad. Kan väl säga som så, att jag kommer få svårt att sova själv i en stor kall säng. Jag kommer sakna att få sova brevid min äldsta vän! Det är det enda jag inte är förvirrad över.



Av Malin - 17 januari 2008 08:11

Morning after- Howie Day


Åh, igår hade jag riktigt roligt! Dagen bjöd på en eftermiddag i mitt kök med Ida. God mat, intressanta tankegångar. Mycket roligt!


Kvällen bjöd på middag och spelkväll (nej, inte poker, sällskapsspel!) hos den andra ida. Jätteroligt det med! Så igår när jag inte kunde somna för att jag var så uppe i varv trodde jag att jag skulle ha träningsvärk i magen för att jag hade skrattat...Men den mår faktiskt ganska bra. Haha! :)

Nu är det tack och hej för mig. För jag måste gå och packa... För snart drar jag till sydligare breddgrader...Hahha, okej kanske inte så exotiskt som det låter men Hey, jag är glad ändå!!


So long suckers! Jag ska ha träningsvärk i magen när jag kommer hem på söndagkväll! Tata!

Ovido - Quiz & Flashcards