Alla inlägg under augusti 2006

Av Malin - 30 augusti 2006 11:12

so I´m gonna give my heart to youtravisdet vore himla fint om någon kunde hjälpa mitt hjärta men ähh.. vad ska man med ett helt, fint och framförallt lugnt och harmoniskt känsloliv till? det blir ju MKT mer spännande om det är lite berg och dalbana... jag föraktar alla som förstår sig på sina känslor. det borde vara en mänsklig rättighet men tydligen så gäller det bara för vissa? innebär det att jag inte är mänsklig då? det vore nåt, en bra ursäkt... fast jag tvivlar på att det fungerar så. är sjuk och då anser jag att det är heeelt okej att kolla på skit som "våra bästa år"...jag förstår inte att man ens kan kalla dom skådespelare...eller det kanske man inte gör? rena amatörteater. fast tråkigare. anyway. nu ska jag nog äta glass och lägga mig i sängen och tycka synd om min täppta näsa. lev väl

Av Malin - 29 augusti 2006 15:33

elliott smithja...jag tror att jag göra mitt liv krångligare än detbehöver vara. endast och bara för att skydda mina känslor. det kan nog inte vara särskilt hälsosamt.

Av Malin - 26 augusti 2006 19:19

elliot smith- say yesjaha.ja. tror att rubriken säger allt.

Av Malin - 25 augusti 2006 20:07

wonderwall-oasis.en av mina absoluta favoritlåtar. underbar helt enkelt.behöver inte ens förklaras varför.förresten finns det ändå inga ord som kan förklara vad jag känner när jag hör den. idag är det nog en bra dag. tänker nog inte gå in på varför. men ja. en bra dag alltså. var och lånade skivor på bibblan. ojojoj...alltså. t ex. elliott smith. och en pretenders-skiva. men den underbara låten hollywood parfume. oj. den låten alltså.hon har en otrolig röst. vill också kunna sjunga så. ikväll är det "pianot" på min tv. eller ja... den verkar underbart vacker. och musiken! jag har hört en låt ur den som är helt loooovely! helt alltså. oj idag var en alltså dag. pinsamt. låter uurtöntig.som jag då. idag. jaja. tjaa dåå

Av Malin - 24 augusti 2006 16:04

ur the scientist-coldplay...såklart.jag är det...verkligen. är såklart jättetrött...kunde inte sova. sov möjligtvis uppskattningsvis...hm....tre? timmar...och jag som ska träna ikväll...20.30-22.30. jag som fortfarande har träningsvärk sen förra träningen... vad gör man?trött och lite smådeppig. är det inte underbart, livet ändå? jag hatar alla jobbiga depplåtar som får mig att få knasnostalgitrippar. jag har inte ork till sånt nu... sådetärså...! ja! nej. slut för idag. blev inget bra av det idag

Av Malin - 20 augusti 2006 17:56

tobias fröberg.jaa...vad ska man göra?skolan börjar imorgon och det ska såklart bli mkt roligt jag har riktigt längtat tillbaka till vardagen.nej det där är helt fel. det ändå som får mig att inte typ åka till skogen och gömma mig är att handbollsträningen börjar igen. och fjällen ja... jag är nervös. jag har fått för mig att vi kommer typ trilla ner i en ravin, inte för att det finns det i jämtland...inte där vi ska gå i alla fall men konstigare saker har väl hänt? eller?dagens måstehalåt "jag vill gå hem med dig" lasse...jösses alltså. idag har jag bestämt mig för att bli blodgivare. i alla fall försöka. tror inte mina blodvärden kommer vara tillräckligt bra men försöka kan man ju. nu säger jag...hej så länge världen. ska gömma mig ett tag.

Av Malin - 19 augusti 2006 13:43

lars winnerbäckjag börjar tro att det inte är i uppsala det händer. eller jo. men kanske inte för mig. är så trött på staden att jag inte ens orkar tänka efter om jag kan komma på något alls som jag gillar med staden uppsala. jag vill till göteborg. men jag vet inte vad jag skulle göra eller var jag skulle bo eller framförallt vem jag skulle prata med? jag har varit i göteborg kanske tre gånger. men jag tror att jag skulle trivas där. inbillar jag mig. jag gör vad som helst för att inte känna mig lika vilsen. nu har jag varit på västkusten i flera dagar. badat, gått, åkt bil, försökt bli liiite brun, bråkat med min familj och inte gjort något alls.jag ville inte åka därifrån. det är som om tiden skulle stå still. man behöver inte bry sig så mkt. det är okej att stänga av omvärlden i några dagar. inte behöva må dåligt över att alla inte har det lika bra som vi. för övrigt är ångesten över skolan så stor att jag inte vet var jag ska göra av den. min hjärna går på lågvarv och jag tror inte att den kommer hinna varva upp innan skolan så den kommer hamna i chocktillstånd... stackars. nu vill jag inte skriva mer. ta hand om din hjärna. bättre än jag som trycker inmassa onödig fakta i min. vem behöver kunna räkna på derivata?

Av Malin - 11 augusti 2006 14:31

det är bo kaspers orkester. och det stämmer överraskande bra på mitt önsketänkande.men jag börjar tro att det kanske är mig det är fel på.i alla fall.idag är den oficiella dagen för min älskade storasyster mindre älskade flytt till den stora staden. alltså stockholm. förstår inte vad hon ska dit och göra...vadå plugga? vad är det?och vem ska jag låna kläder av eller vem ska introducera mig till all ny musik som jag inte annars skulle hitta?eller spela dålig musik alldeles för högt i rummet brevid?eller bara bråka med?jag erkänner att jag känner mig lite ensam.och det blir faktiskt inte bättre när jag råkade fastna nånstans mitt i en kings of the convenience-skiva. och om jag skulle få för mig att byta musik skulle det nog antaligen bli counting crows. med live-skivan. också ganska deprimerande. och jag får massa flashbacks från glömda tider. slutsats. livet blir så jobbigt som man gör det till.och idag vill jag ha det så. precis sådär lagom jobbigt att jag kan få tycka lite synd om mig själv.

Ovido - Quiz & Flashcards