Alla inlägg under september 2007

Av Malin - 27 september 2007 17:06

Norah Jones


Alltså, först och främst en liten fråga. Jag har funderat och funderat och ej kommit fram till något svar... Alltid när man känner sig som skunkigast och har absolut lägst självförtroende...DÅ stöter man på alla dom man inte vill på staden t ex... Vilket oftast brukar leda till att jag får panik och typ tvärvänder på klacken och småspringer bort i hopp om att det ska se ut som om jag har galet bråttom. Och varför göra idag till ett undantag?!? Jag kan vara otroooligt omogen ibland...


Sen, idag hittade jag via ganska långa omvägar till en blogg vars ägare jag mkt väl vet vem det är men inte precis är polare med... Alltid när man läser sådana bloggar känner i alla fall jag mig lite skyldig och som om jag gör något förbjudet... Egentligen ganska fel, för jag menar har man en blogg så vet man ju att vem som helst kan läsa den. Skuldkänslor sitter i ändå, men denna person skrev så himla mysigt och vackert( ja faktiskt vackert!) att jag var tvungen att lägga till den i mina favoriter och tänker nu men fortsatta skuldkänslor hålla koll på den! Men självfallet i största hemlighet! Gud förbjude om någon upptäcker det!!!


Imorgon är det utgång med resten av världen, ja det verkar faktiskt som om nästan alla ska ut. Galet....


Men nu säger jag auf wiedersehn!

puss

Av Malin - 25 september 2007 14:56

 ...well a lot of people ain’t
The fact that you do not want me makes me not wanting you
Next time I make out it won’t be with you
I could not have done it different, I always have to say it all
How could love be hidden? In a way I am proud
I want you to feel something, if not love, hate will do

Britta Persson- You are not my boyfriend


Alltså, egentligen tycker jag inte riktigt om när folk (eller jag!) lägger ut hela låttexter på sina bloggar (det finns tusen saker som folk gör i sina bloggar som jag inte tycker om men det skulle ju ta så lång tid att skriva haha dessutom vill jag inte göra någon ledsen...:)) men den här är så kanske inte rolig... Men jag bara gillar den...


Jaja, för att återgå till...tja...verkligenheten? nja...tveksamt men i alla fall. Det var ett tag sen, igen... Vet inte riktigt vad som händer men ja...


Idag är Malin zombie... Totalt ofrivilligt! Ibland kan det ju vara ganska härligt att vara tjej, eller hur?!, men sen finns det dagar som denna... Börjar med att man vaknar mitt i natten och mensvärk och sen inte kan somna om...kul... Resten av dagen har väl gått i samma tecken... Tjockmalin idag... Men snart ska jag gå iväg och träna, för om man redan mår skit och har ont överallt kan man ju lika gärna plåga sig själv lite till...

jag menar, why not?! ;)


Ehm. Later on today ska jag ha fiollektion. Ehm..varför skriver jag det!? haha


Men nu måste jag nog gå så jag hinner träna...! tata

(förlåt och ursäkta för detta inlägg...men är man helt hormonsfylld så kan det bli....TOK...haha )


Av Malin - 16 september 2007 14:49

And what is worse, I really do

the Cardigans- For what it's worth


nu har jag...lite drygt en vecka på mig att skriva en underbar låt som jag sedan ska skicka in till melodifestivalen. då kanske du tänker "haha, har Malin blivit galen?" då tänker jag "ja, Malin har blivit, nej, alltid varit galen". Nej skämt åsido. Så är det inte, men tänk alltså. Lite tufft att kunna säga att man skickat in en låt till melodifestivalen.... Men det finns TVÅ problem. Det första är att jag faktiskt måste skriva en låt och det andra är att jag måste förstå mig på pappas lilla manick så att jag kan spela in min underbara låt. Allt detta på en dryg vecka... Då kanske du tänker " Men Malin gör väl inget ändå?!" Men då tänker jag" jo, det gör hon faktiskt...." Denna vecka ska jag faktiskt först på intervju på Manpower och sen kanske provjobba på onsdag. Plus att min Kurs Äntligen! börjar på lördag! Mkt spänd av förväntan!!


Helgen har jag spenderat hemma, med en ond axel/nacke är det inte precis lockande att göra något annat.... Vilket också har resulterat i att det var evigheter sen träning hände. Men så fort jag samlat mig nu bär det av...Tror jag. Nej måste. För att jag åt minsann en halv bulle för mkt. (hoho låter som jag är besatt...haha va roligt....så verkligen inte jag:D)


Men för att återgå till ämnet, jag är beroende, javisst! Av att sysselsätta mig med kreativa saker. Hemskt. Men självfallet sant. Just nu fyller jag min tid med att mucisera (musicera? musisera?) inte för att det är ovanligt men det har tagit lite andra vägar på sistone... Så som att jag endast och bara spelar klassiskt på piano (mest Erik Satie) och även spelat fiol hemma vilket aldrig sker annars när jag är vid mina sinnens fulla bruk eller hur man säger. Grejen är att jag nog aldrig gjort det så mkt som nu sen..tja aldrig? Har alltid varit tjejen som bara spelar på lektionerna....Smart Malin, jag kunde ju suttit i en fin symfoniorkester vid detta lag...(inte så troligt, men man måste ju få drömma!?)


Liselott, nu måste jag gå. Så det så!

Pussa mig, nej jag menar såklart puss och kram!

nej förresten, på tok för töntigt för min otroligt tuffa blogg.

på återseende!




Av Malin - 10 september 2007 23:47

eels...


Verkligen, visst behöver jag det! sitter nu och gäspar som en besatt. Men går jag och lägger mig? Svar: nej!

Jag är inte särskilt bright när jag är trött...


En till följd som kommer med Malins trötthet är att Malin plötsligt kan lyssna på vilken musik som helst. Allt vad musiksmak är försvinner... Därav

en snyftig ballad a la James Blunt as we speak. (Vart är världen på väg?!)


Denna dag har varit en sådan där härlig som bara flyter bort! Me llike. Har väl egentligen inte gjort något vettigt alls idag. Härligt!


I fredags var det Annika+Malin+piano+giarr-time. Mycket trevligt. Sen i lördags var det ju kulturnatt.


Kanske vore på sin plats att påpeka att jag nog blivit träningsnarkoman nu. Dock har jag lyckats trappa ner till varanann dag.


Nejhej du. Det här blev ju inte heller ett särskilt vettigt inlägg. Men äsch. Bara att acceptera läget... Ta vad man får satt säga!


Förresten, såg en galet bra avsnitt av Vetenskapens värld idag. Om det går i repris (du får kolla upp det själv...nån måtta får det vara..;)) SE DET!


Av Malin - 1 september 2007 11:17

Morrissey


kära dagbok,

hur ska jag kunna skriva detta utan att det kan misstolkas?!


Jag sitter nu framför datorn( såklart, annars skulle det ju bli svårt att skriva skulle i och för sig kunna skriva från en mobil eller nåt annat skoj men så hightec är inte jag än.... (förlåt, otroligt onödigt tillägg i debatten!))

Galet fint väder, men jag funderar på att gå (cykla!) till gymet... vad har hänt? kanske skulle förklara, att jag var på instruktion igår... Tänk om jag redan håller på att bli lite av en träningsnarko... Haha inte så stor risk kanske. men när man inte gör nåt på dagarna känns det bra att i alla fall ha något att göra. så varför inte...


just ja... kanske skulle tillägga att jag är back on track igen...alltså hemma från Gotland. inte för att det gjorde mig glad. hade gärna stannat några dagar till. vänta ett tag till på att ta tag i livet. helt okej med mig. nej men jag skulle ju skriva om Gotland inte om mina inre rubbningar.


Gotland 2007 alltså. det vinnande konceptet Malin hjärta Mamma åker till Gotland. ser massor av fina saker och njuter av livets goda sidor. går barfota på stränder, fikar på trädgårdscaféer och stirrar på havet från kaj-liknande sak inne i Visby. sen gjorde vi massor med mer. saker.


saknar det, vill bort igen. gillar nog inte den såkallade vardagen.


jag har funderat lite på en sak. riktigt bra böcker får mig att fundera på att sluta läsa, för ångesten och tomheten när man läst färdigt dom är för stor. att inte veta vad man ska göra nu och allt det där. jobbigt. för någon vecka sen tog Stieg Larsson-böckerna slut. efter det hade jag en sån ångest att jag inte visste vad jag skulle göra av mig själv. jag försökte börja med andra böcker men ingen kändes som samma nivå. plötsligt fick jag väldigt höga krav på böckerna. och imorse läste jag ut "små citroner gula". mkt bra. fast på ett helt annat sätt. men jag tror att den gav mig lite hopp.


shit, låter som om jag håller på att gräva ner mig totalt. tror inte att det är så farligt än.


just ja:D igår var jag hos Ida och hälsade på i hennes studentrum. Mkt mysigt. vill också...hoho


nej. nu är det färdigblajat


Ovido - Quiz & Flashcards